Τετάρτη, Οκτωβρίου 21, 2015

Βράδυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ!

Όλα τα ουδέτερα ουσιαστικά ,είτε τονίζονται στη λήγουσα  είτε τονίζονται στην παραλήγουσα ,γράφονται στο τέλος με ι ( γιώτα)

Υπάρχουν όμως έξι ουδέτερα που ανήκουν σ'αυτή την ομάδα και δε γράφονται στο τέλος με ι αλλά με  υ (ύψιλον) .
Αυτά τα έξι ουδέτερα είναι:

το  βράδυ

το δάκρυ

το δίχτυ  

το δόρυ

το στάχυ

το οξύ




Υ.Γ :όλοι κάνουμε λάθη ,ειδικά όταν γράφουμε γρήγορα και μας μιλάνε ταυτόχρονα ή σκεφτόμαστε άλλα πράγματα ταυτόχρονα κ.τ.λ...όταν όμως επαναλαμβάνεται μια λέξη σε πολλές αναρτήσεις λάθος ,καλό είναι να τη μάθουμε σωστά!
Δεν μου αρεσει να διορθώνω στα σχόλια ,αλλά με ''πνίγει'' η φιλολόγα μέσα μου,γιατί το βλέπω συχνά τελευταία!

Το βραδυ με  υ κορίτσια!


πτώσηενικόςπληθυντικός
ονομαστικήβράδυβράδια
γενικήβραδιούβραδιών
αιτιατικήβράδυβράδια
κλητικήβράδυβράδια






Nasia
Nasia

This is a short biography of the post author. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus nullam quis ante maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec.

52 σχόλια:

  1. χαχα, σωστή επισήμανση!

    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο ,ξαναγύρισες;
      Καλό απόγευμα να έχεις!

      Διαγραφή
  2. Πρέπει να σου βρούμε δουλειά και γρήγορα εσένα!
    Η φιλολόγα μέσα σου γκρινιάζει!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μα το βλέπω αρκετό καιρό σε συγκεκριμένο μπλογκ ,σε πολλές αναρτησεις του,που θεωρείται από τα καλά και όχι του πεταματού ,σαν το δικό μου ....μου χτυπάει λίγο άσχημα όταν το βλέπω,καθώς η κυρία που γράφει τα έχει τα πτυχία της και απορω......
      εμεις αυριο ,με τη βροχουλα έτσι; Θα γκρινιάξω σ'εσένα!

      Διαγραφή
    2. αχαχαχαχα! οκ αν και έχω να ετοιμάσω τη λήξη του Συμποσίου αλλά θα το κάνω από το πρωί να ξεμπερδεύω... Πόσες ανατροπές να έχω ως το τέλος;
      (εσύ φιλολόγα βαρέθηκες μάλλον αυτή τη φορά που έχουμε και διαμάντια )

      Διαγραφή
    3. τρεχω και δε φτανω ,θα τα πουμε απο κοντα....θα φαμε βαφλες και πιτόγυρα ,κανονισου!

      Διαγραφή
    4. Είμαι 16η μέρα δίαιτας! Έχω ήδη μπει σε τρία τζιν παντελόνια! Δεν θα μου καταστρέψεις εσύ το αίμα, τα δάκρυα, και τον ιδρώτα που έχω ρίξει! ☺

      Διαγραφή
    5. Είμαι στην 16η* (γιατί θα τρέχουμε μετά ....)

      Διαγραφή
  3. Μετά απ' το σωστότατο και πρακτικότατο μάθημα, μπορώ άνετα να ευχηθώ σε όλη την οικογένεια καλό βράδυυυυυυυυυυ!
    ΑΦιλάκιααααααααααααααααααα! :)

    ΥΓ: Λίγο απογοητεύτηκα γιατί νόμιζα πως θα μας έγραφες, πώς περνάει κανείς ένα τρυφερό βραδάκι.... (πάει και το υ) !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το τρυφερό βραδάκι το έχω έτοιμο εδώ και καιρό και θα το αναρτησω σε έναν μηνα μέχρι να μάθουν να γραφουν σωστά το ''Βράδυυυυυυυυυυ''

      φιλάκια 'Αιναφετς!

      Διαγραφή
  4. Το "ύψιλον" σ' ευγνωμονεί για την αποκατάσταση της τιμής του.
    Σωστά τα λες και μπράβο για την επισήμανση.
    Υ.Γ. Θα φάτε ένα σουβλάκι και για μένα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κανελλάκι μου να το φάει η Νάσια, που έχει ταινία μέσα της! Τρώει τα πάντα και είναι μινιόν!
      Εγώ πάλι στον αγώνα! Σαν σκυλί!
      Δεν θα με παρασύρει στις ακολασίες της με τίποτα! ☺

      Διαγραφή
  5. σε καταλαβαίνω απόλυτα... έχω και εγώ θέματα με την ορθογραφία...

    φιλιά πολλά ... καλό βραδΥ λοιπόν!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θεωρω πως μερικες λέξεις ειναι αρκετα απλές ή τις χρησιμοποιούμε συχνά και θα έπρεπε να τις ξερουμε!
      Φιλάκια Ζαχαρουλα μου!

      Διαγραφή
  6. Ένα βράδυ.. ένα δάκρυ σαν οξύ, κύλησε στο δόρυ.. έπεσε στο δίχτυ και πότισε το στάχυ... χαχαχαχα... Μ' αρόσεις κυρία φιλόλογε.. Κι εγώ συφιλιάζομαι με τα πολλά ορθογραφικά... Μα τι στο καλό.. δεν πήγαν δημοτικό;;; χαχαχαχα πολλα φιλια Νασιουλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλά εσύ πάντα με αφήνεις άφωνη!

      Διαγραφή
    2. εσύ της σχολιαζεις κιόλας! Κάνε της ένα σινιάλο να ξεστραβωθεί η γυναίκα ! Εκανε νεα αναρτηση ,πάλι λάθος το'' βραδυ''! Στο τέλος θα το κανουμε κι εμεις λάθος!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Νάσια μου
    Μου αρεσουν οι επεξηγησεις σου
    Φιλια πολλα
    Α και χαιρετισματα στα μικρουλια σου τα ομορφα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. όταν το βλέπω το βράδυ να γράφεται με γιώτα στους υπότιτλους ταινιών και σειρών στην τηλεόραση, κάνω βολβοστροφή... μα καλά, ούτε τα στοιχειώδη;;; δημοτικό δεν έβγαλαν αυτά τα παιδιά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στο μεταξύ δεν εχω δει αυτο το λάθος ,ουτε κάποιο άλλο σε όλους τους σχολιαστες μου! Είστε αστέρια ! Ούτε κι εγω σχολιαζω στο συγκεκριμένο μπλογκ ,εκτος απο μια φορα νομιζω,αλλά με νευριαζει που κανενας δεν το επισημαίνει απο τους τακτικούς δικους της σχολιαστες ! Εγω αν εβλεπα ένα λαθακι να επαναλαμβάνεται θα το έλεγα με ωραίο τρόπο σε κάποιον που διαβαζω χρόνια...
      φιλάκια Ρία μου!

      Διαγραφή
  9. Να κάνεις update και να σημειώσεις ότι στον πληθυντικό το "βράδυ" γράφεται με "ι" , διότι φοβούμαι ότι θα αρχίσουν να το γράφουν με "υ" και θα έχουμε πάλι προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μου άναψες φωτιές!! χαχαχαχαχα γέλασα πολύ με το σχόλιό σου ,δεν το ειχα σκεφτεί ...δεν με νοιάζει κιόλας ,δεν εχουμε επαφη μεταξύ μας ,ας γράφει όπως θέλει!

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Μαρια Έλενα τα σχόλια που σου γράφουν στο μπλογκ σου τα δημοσιευεις; Κάπου σου σχολίασα αλλά δεν ειδα ποτέ το σχόλιό μου...
      φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. τελικά το είδα το σχόλιο....

      Διαγραφή
  11. αχαχα έκατσα αναπαυτικά να διαβάσω το ΄΄βράδυυυυυυυ΄΄ σου σε σεντόνι !!!!
    Συγνώμη γελάω αλλά έχεις δίκιο
    Καλό βράδυ να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πάλι καλά που σε έκανα να γελάσεις!
      Φιλάκια nikol μου!

      Διαγραφή
  12. Ενα βράδυ που βρεχε που βρεχε μονότονα!!!

    Να κάνεις ένα ποστ και με το πολύ-πολλή!!! Πάντα το μπερδεύω!!!! Ας πουμε είσαι πολύ ωραίος ή είσαι πολλή ωραίος... Βεβαίως.Βεβαίως!

    Καλά το βραδι δε γράφεται... Χτυπάει στο μάτι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. είχα κανει με το πολλή -πολύ αλλά τις έσβησα αυτές τις αναρτησεις!
      Και ανοιξτε καμιά γραμματική επιτέλους!!!!!!!!! χαχαχα
      εχω νευρα Χριστινάκι ,έχω ουρολοιμωξη και δεν μπορω να πιω άλλο νεροοοοοοοοοοοο...............
      φιλάκια !

      Διαγραφή
    2. εχω βγάλει το συμπέρασμα πως όσο και να εξηγεις το πολύ -πολλή ,θα το θυμουνται μια μερα και μετά πάλι θα το σκοτωνουν ,αιωνίως όμως!Δεν υπάρχει γιατρειά εδώ!

      Διαγραφή
  13. Πες τα χρυσόστομη.

    Να οργανωθούμε να κάνουμε μια εβδομάδα για το ό,τι/ότι που μου τινάζει τα νεύρα;
    Ξέρω ξέρω...Grammar_nazi alert αλλά...



    Ότι ειδικός σύνδεσμος / Ό,τι αναφορική αντωνυμία.
    Ή να κάνουμε τα τριτόκλιτα προσευχή:
    Επαναλάβετε μαζί μου: ο /η διαφανής/ του-της διαφανούς/ τον την διαφανή/ω διαφανές/
    οι διαφανείς κλ
    ρεφραίν:
    το διαφανές ουδ το διαφανΕΣ-του δαφανούς/το διαφανές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έκανα παλιά τέτοιες αναρτήσεις Δάφνη ,αλλά κάτι μ'έπιασε και τις έσβησα...

      να κάνουμε και στις καταλήξεις των ρημάτων ,που γίνεται ο χαμός με τα ε/αι....

      πού να πρωτοκάνουμε και πού νομίζεις πως θα μας ''γράφουν'' οι υπόλοιποι ;;

      ωραίο το κολπάκι με το ρεφρέν ,το υιοθετώ για τα παιδιά μου!

      Στην Ελληνική ,απλοποιούμε τις ξένες λέξεις, στην ορθογραφία ,διαφορετικά θα έπρεπε να έχουμε γνώσεις όλων των ξένων γλωσσών....υπάρχει όμως και η άποψη να μην απλοποιούμε τις ξένες λέξεις ,οπότε το ''ρεφραίν '' σου ειναι αποδεκτό....άλλη συζήτηση τωρα ,που ακόμα ουτε οι καθηγητές στα πανεπιστήμια δεν εχουν καταλήξει...
      εγω θα μιλάω για τα δικές μας απλές λέξεις ,που ''χτυπούν '' στο μάτι ,όπως λέει και η Χριστίνα παραπάνω...
      Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις!

      Διαγραφή
  14. Καλά έκανες και έσβησες και "αυτές" τις αναρτήσεις... απαπαπα! θα παραπονεθώ στον Πέτρο αν ξαναρχίσεις με τις γραμματικές-δραματικές ιδέες της Δάφνης!!!

    Καλό τρυφερό οικογενειακό Σ/Κ θα ευχηθώ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και κακώς έγραψα κι αυτήν ......
      Καλημέρα Άιναφετς!

      Διαγραφή
  15. Η κουτσομπόλα μέσα μου ξύπνησε και ζητάει λεπτομέρειες, αλλά την πνίγω, μην ανησυχείς!
    Φιλιά πολλά και καλό βράδυυυυυυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μην πνίγεις την κουτσομπόλα! Χωρίς κουτσομπολιό είναι άνοστη η ζωή βρε!

      Διαγραφή
  16. Καλημέρα "φιλολογοδασκάλα"μου Εχω κι εγώ μία τέτοια μεσα στα πόδια μου και αλλά δεν της δίνω αέρα καθόλου χαχα!!!Μπερδεύουν το βράδυ με το βραδάκι αλλιώς δεν υπάρχει εξήγηση ακόμη και στο γυμνάσιο να μην πήγαν!! Φιλάκια μανούλα με τα 3 αγοράκια για να μην πω με τα τέσσερα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. εγώ είμαι ανορθόγραφη σε πολλές γλώσσες... καταφέρνω και ξεπερνάω τα spell check κάθε φορα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και καλά κάνεις! Κι εγώ που δεν είμαι ,τι κατάλαβα ή τι κατάφερα;

      Διαγραφή
  18. Ε!!!!!!!! τι έγινε; ροζ στο προσκήνιο και συ απούσα!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έχω παραδώσει ψυχή και σώμα τελευταία! Είμαι νια και με τρέχουν όλοι!

      Μου φαίνεται θα απουσιάζω από εσένα ,δεν υποφέρεσαι άλλο! Εβγαλα καντήλες απο τη ζήλια μου καλέ!

      Διαγραφή
  19. Κυρία, κυρία!!!
    Να "καταγγείλω" κι εγώ τα παράπονά μου;!
    α) στη 1 (η ώρα) (Μα, στις μία;;; Πόσες... μίες, πια;!)
    β) Καταρχήν / καταρχάς
    γ) η ψήφος (μάλλον την μπερδεύουν με τΟν "ψόφο", ξέρω κι εγώ;!)

    [Σωστή η επισήμανση της Άννας! Ναι, θα 'χουμε δράματα με τα βράδια! Αλλά και με το: "βραδινός"]

    Περαστικά σου και φιλιά! ✽



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όλα οσα αναφέρεις τα είχα αναρτησει και εξηγήσει! Να φανταστείς είχα βάλει και τεστάκια στους σχολιαστές μου και απαντούσαν όλοι! Ας όψεται η κλιμακτήριος που με βάρεσε κατακούτελα και τα έσβησα όλα!
      Άνθρωποι είμαστε όμως ,λάθη κάνουμε !Και ως άνθρωποι που ζούμε στην Ελλάδα ,δε μαθαίνουμε από τα λάθη μας ,συνεχίζουμε ακάθεκτοι σε όλους τους τομείς!
      Ψάχνω να βρω ώρα να σε διαβάσω κι εσένα ,γιατι ειδα κατεβατό και έφυγα χαχαχα αλλά από τα σχόλια είδα πως άρεσε και θα σε διαβάσω οσονούπω...

      Διαγραφή
    2. @Ρουλαααααα κι εγώ έχω έρθει τρεις δόσεις να σε διαβάσω κιακόμα να σε ολοκληρώσω!
      @Νάσια να μάθεις να μην σβήνεις και να μην πετάς! Μετά θα το μετανιώσεις!Μα σε τίποτα να μην μου μοιάζεις ☺ αχαχαχαχαχ

      Διαγραφή
  20. Ευτυχώς έχω αυτόματη διόρθωση παντού στον υπολογιστή. Αλλιώς θα στο είχα κάνει μπιζουτιέρα το μπλόγκ από τα μαργαριτάρια χαχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιτρέπεται κοτζάμ mahler76 να κάνει ορθογραφικά λάθη;;;;;
      Αριστέα τ'ακούς; Όταν διορθωθεί να τον επισκεπτεσαι στην εκπομπή του!

      μου κοτσάρισε και τόνο στο ''μπλογκ'' !

      Διαγραφή
    2. Γιατί καλέ μουσικός είμαι όχι φιλόλογος χαχαχα. Επίσης της παλιάς Πρώτης Δέσμης οπότε καταλαβαίνεις χάλι χαχαχα

      Διαγραφή
    3. αχαχαχαχαα Έλιωσα! θα της μείνει κουσούρι να μας διορθώνει! Στο μεταξύ εγώ κάνω λάθη από κεκτημένη ταχύτητα ενώ γνωρίζω τους κανόνες...τριτοδεσμίτισσα γαρ! Όσο πιο πολύ δημιουργώ τόσο πιο αφηρημένη γίνομαι.....

      Διαγραφή
  21. Το ύψιλον μια φορά θα σε ευγνωμονεί!
    οι υπόλοιποι δεν θέλω να φανταστώ!χαχαχα

    τώρα μεσημέριασε αλλά για την ανάρτηση και μόνο,θα ευχηθώ καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή