Τρίτη, Δεκεμβρίου 15, 2015

Τζοκερόπαιδα!

Νιώθω  την υποχρέωση ,την ανάγκη να το πω ,να ευχαριστήσω από εδώ όλους εσάς που διαβάσατε και σχολιάσατε τόσο εγκωμιαστικά και γλυκά τις αναρτήσεις των παιδιών μου!

Όλοι ήσασταν τόσο ευγενικοί στα σχόλια της δικής μου ανάρτησης που είναι ελεύθερα ,που πραγματικά ,ξέροντας τι ''κυκλοφορεί '' στο διαδίκτυο ,έμεινα έκπληκτη γιατί περίμενα και μερικές άλλες αντιδράσεις ....και περιμένω φυσικά!

Δεν κρύβω πως κι εγώ θα ήμουν καχύποπτη ,αν διάβαζα ιστορίες 7χρονων και 8χρονων ,ακόμα και μεγαλύτερων παιδιών ,κατά πόσο τις έγραψαν μόνα τους!
Για τα δικά μου παιδιά δεν θέλω να πείσω κανέναν , γιατί στα μάτια τα δικά μου  πρώτον φαίνονται αρκετά απλοϊκές για την ηλικία τους και δεύτερον ξέρω πώς έφτασαν να γράφουν συγκροτημένες προτάσεις για την ηλικία τους.



Σαν μαμά 3 παιδιών και σαν εκπαιδευτικός έχω δει αρκετά παιδιά ,καλούς μαθητές να μην μπορούν να εκφραστούν σε αυτές τις ηλικίες και αργότερα, και θέματα ανάπτυξης που γράφουν στο σχολείο να μην μπορείς να καταλάβεις σχεδόν τίποτα ,να είναι κενά συναισθημάτων ή εκτός θέματος κ.τ.λ.

Το σύστημα του δημόσιου Δημοτικού δεν βοηθά σχεδόν καθόλου να μάθουν τα παιδιά να γράφουν!
 Αυτό δεν το διαπραγματεύομαι!
Μόνο με δουλειά από το σπίτι θα μάθει το παιδί να συγκροτεί τη σκέψη του και να γράφει από μικρές ηλικίες!

Και φυσικά δεν είμαι η τέλεια μητέρα που μου έδιναν συγχαρητήρια αρκετοί σχολιαστές ,στην προηγούμενή μου ανάρτηση!

Και φωνάζω ,και αλαλιάζω ,και αδιαφορώ και απειλώ και πωπουδάκι έχω χτυπήσει ....
Μαθαίνω όμως από τα λάθη μου ,ζητάω συγνώμη ,με βάζουν τιμωρία και αυτά και γενικά είμαστε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα χαχαχαχα

Εδώ μπαίνει το θέμα πώς ασχολήθηκα να μάθω τα δίδυμα να γράφουν!
Στην αρχή ήταν καθαρά ωφελιμιστικό και συμφεροντολογικό το νοιάξιμό μου!
'' δεν θέλω να γραφωωωωωωωω!''


Από την Α' Δημοτικού εως και σήμερα δεν παρακολουθούν καμιά εξωσχολική δραστηριότητα ,τελειώναμε νωρίς τα μαθήματα και αν άφηνες δυο 6χρονα αγόρια χωρίς απασχόληση και με τρίτο παιδί στο Λύκειο , μεταμορφώνονταν ο ένας στον Μόγλη ,ο άλλος στον Ταρζάν!

Τα παιχνίδια τους τα βαριόμουν φοβερά για να παίζω μαζί τους και να τα ελέγχω για λίγες ωρες ώστε να διαβάζει με ησυχία ο μεγάλος ,οπότε με κίνητρο στην αρχή κάποιες φωτοτυπίες της δασκάλας με εικόνες αρχίσαμε ,μόνο προφορικά να μαθαίνουμε την περιγραφή!
Βάλτε το αυτό σε καθημερινή βάση ,τις ημέρες του σχολείου ,για τρία χρόνια τωρα !Η γλώσσα μου στην κυριολεξία έχει μαλλιάσει!

 Και τον Θεό να ευχαριστήσω ,το DNA της οικογένειας να ευχαριστήσω ,άρεσε πολύ και στα δυο παιδιά!

Από την Β' Δημοτικού , διαλέγουμε ένα θέμα ,το συζητάμε και μετά το αναλύουν μόνα τους σε πρόχειρο γραπτά! Μετά διορθωνω μαζί τους τα ορθογραφικά ,επαναλαμβάνοντας κανόνες ,τα βοηθώ σε σημεία στίξης ,σβήνουμε επαναλήψεις κ.τ.λ.
Τώρα πια στην Γ Δημοτικού ,χωρίζουν μόνα τους παραγράφους ,ξέρουν με ποιες λέξεις περνάμε σε αυτές ,δεν επαναλαμβάνουν λέξεις και γενικά απολαμβάνουμε τους κόπους μας ,γιατί εγώ κουράστηκα πάρα πολύ τα δυο προηγούμενα χρόνια !


Δεν διαμαρτυρήθηκαν ούτε μια στιγμή .Δεν μου είπαν ούτε μια φορά  '' μα αυτό που κάνουμε τώρα ,δεν το έχουμε για το σχολείο'' ! Εδώ με βόλευε ο ανταγωνισμός των διδύμων ,καθώς ο ένας προσπαθούσε να ξεπεράσει σε πρωτοτυπία τον άλλον.

Εάν ξεχαστω και πεταχτώ να προσθέσω κι εγω κατι ή διορθωσω κάτι σε εργασία τους ή δική τους ιστορία ,όπως έγραψαν τωρα για τα Χριστούγεννα ,αμέσως τη διαγράφουν ,γιατί δεν ήταν δική τους ιδέα!
Όλα αυτά δεν ισχύουν το Σαββατοκύριακο ,όπου μεταμορφώνονται σε ό,τι μπορείτε να φανταστείτε και το καλοκαίρι ,όπου το βιβλίο δεν το πιάνουμε στο χέρι μας ,εκτός αν το θελήσουν τα ίδια!


Όλα τα παραπάνω δεν τα έκανα τόσο με τον μεγάλο ,γιατί ήταν μόνος του για 9 χρόνια και το πιο ήσυχο παιδί που ξέρω!

Σημασία για εμένα έχει όχι το ΤΙ πράττουν οι γονείς ,ποιες είναι οι συγκεκριμένες ενέργειές τους ,η απουσία ή η παρουσία συγκεκριμένης πράξης των γονέων ,αλλά κυρίως το  ΠΩΣ γίνεται η ενέργεια αυτή ,ο ιδιαίτερος συναισθηματικός της τόνος! 
Εμφανής ζημιά προκαλείται μόνο όταν ξεπεραστούν ορισμένα ευρύτατα όρια!
Όταν οι ενέργειες των γονιών διαπνέονται από αυθόρμητη αγάπη και οικογενειακή ζεστασιά έχουμε υγιή προσωπικότητες στα παιδιά μας!


Έπαιξα ένα τζόκερ τωρα με το μεγάλο τζακ ποτ και σκεφτόμουν για παρηγοριά πως αν δεν κέρδιζα, Τζόκερ έχω τα παιδιά μου!
Με τα σχόλιά σας το ένιωσα ακόμα περισσότερο ,αλλά θα ήταν και ψέμα να πω πως δε θα ήθελα και τα εκατομμυριάκια του τζόκερ! χαχαχαχαχα

Υγεία και Καλές γιορτές ευχόμαστε σε όλους σας και να θυμάστε τα λόγια του Pestalozzi :

'' Μόνο με την καρδιά οδηγείται του ανθρώπου η καρδιά!''




Nasia
Nasia

This is a short biography of the post author. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus nullam quis ante maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec.

15 σχόλια:

  1. νασια μου δεν χρειαζεσαι κανενα τζοκερ , οντως εχεις αυτη τη θαυμασια οικογενεια και να χες και υγεια! αυτο ειναι ενα τζοκερ ζωης ετσι οπως εχει γινει η ζωη μας
    και στο ευχομαι ολοψυχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. υγεία για όλους μας Ασωτούλη!
      Καλά Χριστούγεννα να εχεις!

      Διαγραφή
  2. "Εμφανής ζημιά προκαλείται μόνο όταν ξεπεραστούν ορισμένα ευρύτατα όρια!
    Όταν οι ενέργειες των γονιών διαπνέονται από αυθόρμητη αγάπη και οικογενειακή ζεστασιά έχουμε υγιή προσωπικότητες στα παιδιά μας!"

    Αυτό ακριβώς!
    Να τους χαίρεσαι όλους Νάσια μου! Όσο για τις τέλειες μαμάδες ζουν αλλού, στη σφαίρα της φαντασίας ας πούμε, μαζί με άλλα φανταστικά τέλεια πλάσματα, χαχα...!
    Οπότε θα κλείσω πάλι με δική σου φράση: "Μαθαίνω όμως από τα λάθη μου ,ζητάω συγνώμη ,με βάζουν τιμωρία και αυτά και γενικά είμαστε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα χαχαχαχα"

    Μα πως τα λέω απόψε...χαχα!...δε φταίω όμως που τα είπα με δικά σου λόγια..με κάλυψες απόλυτα!


    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα να'σαι καλά Μαρία!
      φιλάκια!

      Διαγραφή
  3. Απίστευτη και συνάμα αξιοθαύμαστη.. δεν θα μπορούσα να το κάνω ποτέ! (δεν φημίζομαι για την υπομονή μου), εσένα όμως σου αξίζουν πολλά πολλά μπράβο.. και δεν είναι το DNA.. είναι η καθημερινή δουλειά που έκανες μαζί τους, εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κοίτα ,φταιει και το DNA ,γιατι ηταν συγκεντρωμενα , δεν ξεχνουσαν ό,τι τους έλεγα ,δεν ηταν ,ουτε ειναι απο τα παιδια που ακουω πως ζητανε καθε λιγο τουαλετα ,νερό ,φαγητο ,κουνιουνται στην καρεκλα κ.τ.λ. Στρατιωτακια ακουνητα τα δικά μου!

      Διαγραφή
  4. Η δουλειά που έκανες μαζι τους Νασια μου .. λέγεται παιδεία και θελει πολύ υπομονη θελει αγαπη... θελει θέλιση.... θέλει χρόνο και φαινεται οτι αφιερωνεις πολύ απο αυτόν στα παιδια σου.. ενα μπραβο απο μια (γραμματιζούμενη) της ζωής ....φιλακιααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αφιερωνω τωρα ,μήπως γλιτωσω στο μελλον,οταν θα πηγαίνουν Γυμνασιο...κάπως ετσι το σκεφτομαι και ελπιζω να ειμαι ξαπλωμενη στον καναπε και να μη με χρειάζονται καθόλου!
      Πολλά φιλάκια Ρούλα!

      Διαγραφή
  5. Μια ανάρτηση που την περίμενα πώς και πώς και τη λάτρεψα!
    Γιατί μέσα από το δικό σου βίωμα μπορούν να διδαχτούν πολλοί!
    Ως παιδαγωγός θα σε κρίνω εδώ~όχι ως η φίλη Αριστέα!

    Έχεις κάνει εξαιρετική δουλειά στη συμπεριφορά , στην καλλιέργεια και στη γλωσσική εξέλιξη των μικρών. Ξέρω πολύ καλά πώς είναι το σύνολο των 8χρονων γιατί πέρασαν πολλά από τα χέρια μου! Ήταν αξιοθαύμαστο πέρυσι , ένα χρόνο μικρότερα, που μου έλεγαν "σε ευχαριστώ πολύ κυρία Αριστέα που μου επιτρέψατε να πάω στο μπάνιο σας" ή που χρησιμοποιούσαν πιο δύσκολα ρήματα από τα απλά και κοινότυπα (αυτή τη στιγμή κόλλησα και δεν θυμάμαι τι μου είχε κάνει εξαιρετική εντύπωση για να τα αναφέρω επί λεξη αλλά βεβαιώνω ότι είχαν πλούτο στο λόγο τους για την ηλικία τους πάντα!)
    Αν βάλουμε δίπλα σε αυτό και το "πολύ ζωηρά και χαρούμενα" καταλαβαίνει κανείς ότι η αυστηρότητα που φαινομενικά φαίνεται ότι έχεις στην αγωγή σου
    καθόλου αυταρχική δεν είναι! Το σημειώνω για να προλάβω τυχόν κακόπιστους που πρώτα σκέφτονται ότι μπορεί να είσαι εξουσιαστική!
    ΟΡΙΑ βάζεις και αυτό είναι το πιο δυνατό σου σημείο.

    Κι όλο η επιτυχία σου κρύβεται εδώ:
    "Μαθαίνω όμως από τα λάθη μου ,ζητάω συγνώμη ,με βάζουν τιμωρία και αυτά και γενικά είμαστε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα"

    keep walking μαμά Νάσια!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλά ,μετα απο αυτο με το μπάνιο ,εγω τους ειπα άλλα χαχαχα
      ''βρε ,δεν λέμε ευχαριστω για τα πάντα ,που ειπατε ευχαριστω για το δρόμο προς την τουαλέτα'' χαχαχαχα όλο αγένεια θα σου έρθουμε τωρα χαχαχα

      Διαγραφή
  6. Όταν διαβάζω τέτοιους απολογισμούς, με πιάνει το αιώνιο παράπονό μου. Πως δεν είχα ποτέ το χρόνο να δουλέψω όπως ήθελα με τα παιδιά. Όλα γινόντουσαν και συνεχίζουν να γίνονται με διαδικασίες fast track (που έλεγε κι ο Σαμαράς). Κι αν δεν ήταν το βασικό υλικό η αγάπη μου και μόνο, θα είχα ενοχές για τις ατέλειωτες ώρες που λείπω απ' το σπίτι.
    Νάσια μου ξέρω μαμάδες που δεν εργάζονται, αλλά σιχτιρίζουν την τύχη τους γιατί θεωρούν πως δεν έχουν παραγωγικό χρόνο και το μεγάλωμα των παιδιών είναι απλά υποχρέωση. Και βέβαια τα παιδιά τους, χρεώνονται αυτό το απωθημένο τους. Με όποιες συνέπειες...
    Ανάμεσα στα δύο αυτά άκρα, είναι η δική σου ώριμη στάση. Νομίζω πως αυτή η λεξούλα που έγραψε με κεφαλαία η Αριστέα -ΟΡΙΑ- είναι το κεφαλαιώδες και πιο δύσκολο επίτευγμα για έναν γονιό.
    Μαμά Νάσια, δεν χρειάζεσαι τα δικά συγχαρητήρια. Ξέρεις καλά πως τα παιδιά σου είναι καλά εφοδιασμένα για τις μελλοντικές μάχες που θα δώσουν στη ζωή τους. Καλή δύναμη σ' όσα θα'ρθουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αν εργαζεσαι ειναι διαφορετικά και αγχωτικά ως προς το διάβασμα !
      Ζοριζουν τα παιδια ,οι περισσοτερες που ξερω να τελειωσουν γρηγορα το διαβασμα ,νευρα και απο τις 2 πλευρες κ.τ.λ.
      Για όσες δεν εργάζονται πάλι το ιδιο και δεν ειναι μεμονωμενες περιπτωσεις ,αλλά η πλειοψηφία πια...

      Διαγραφή
  7. Σώπα καλέ, το τζόκερ το κερδίζει μόνο ένας, τα παιδιά μας όμως, που είναι οι θησαυροί μας, έχουμε την ευλογία να τα αποκτήσουμε πολύ περισσότεροι (και με πολύ πιο εύκολο τρόπο, βάσει πιθανοτήτων! αχαχαχα!) Καλημερούδια και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δηλαδη ,αν κανω άλλο ενα παιδί θα βγει Αϊνστάιν ;;;;;
      Τρέχωωωωωωωωωωωω!

      Διαγραφή
  8. Χαίρομαι Νάσια μου που διαβάζω μια τόσο προσεγμένη, κατασταλαγμένη και ποιοτική αναφορά, σε ότι αφορά διαπαιδαγώγηση, συμπεριφορά, γνώση, παιδεία και ισορροπία ανάμεσα στο παιδί και τους γονείς. Έχει σημασία η συναισθηματική ζωή του παιδιού, οι ανάγκες του, η εμπιστοσύνη που αναζητά, η θετική πειθαρχεία, η θέσπιση ορίων κι όλα όσα αναφέρεις φίλη μου με μια υπέροχη συνθετότητα σκέψης κι έκφρασης! Το παιδί ταυτίζεται με τους γονείς και γι΄ αυτό είναι πιθανό να εσωτερικεύει τις αξίες και τους κανόνες που διδάσκεται. Δεν είναι τυχαίο που μεγαλώνεις εξαιρετικά παιδιά και θα παραδώσεις υγιείς ενήλικες στην κοινωνία. Μακάρι οι μισοί γονείς να κάνανε τη μισή προσπάθεια από ότι εσύ/εσείς κι ο κόσμος μας θα ήταν καλύτερος, θα είχε γίνει όπως τον περιγράφει ο Νικόλας σου στην ιστορία του, κι ο Πέτρος σου στο υπέροχο παραμύθι του! Να είσαι καλά κοπέλα μου να τους χαίρεστε και η αξιοσύνη σας να γίνει παράδειγμα προς μίμιση!
    Φιλιά πολλά με μια ολόθερμη αγκαλιά!:)) ❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή