Τετάρτη, Δεκεμβρίου 09, 2015

Επαναστάτης με αιτία;

Όταν το παιδί αρχίζει να πηγαίνει σχολείο ,ο δάσκαλος γίνεται ένα σημαντικό μέρος του κόσμου του ,σπάζοντας  το μονοπώλιο των γονιών του.
Όσοι είμαστε γονείς γνωρίζουμε πόσο ταυτίζονται τα παιδιά με τον δάσκαλό τους ,ιδιαίτερα στα πρωτα χρόνια της σχολικής τους φοίτησης. Ό,τι λέει ο δάσκαλος είναι για το παιδί η έσχατη ,η μόνη αλήθεια.




Η συμπεριφορά του δασκάλου ασκεί τεράστια μορφοποιό επίδραση στο παιδί.
Επηρεαζει το ψυχολογικό κλίμα της τάξης και τη θέση που κατέχει κάθε παιδί μεταξύ των συμμαθητών του .
Επηρεάζει του κάθε παιδιού τη συμπεριφορά ,τις στάσεις του ,τη μαθησιακή του αποδοτικότητα.

Δεν επηρεάζει μόνο το παιδί ,στο οποίο στρέφεται κάθε φορά με το ενδιαφέρον του ,αλλά και τα παιδιά -θεατές .

Σε κάθε σχολείο , οι δάσκαλοι είναι φυσικό να διαφερουν μεταξύ τους και όλοι οι δάσκαλοι δεν ταιριάζουν μεταξύ τους . Και όλοι οι δάσκαλοι δεν ταιριάζουν σε όλα τα παιδιά.

Αναπόφευκτα ,λοιπόν , στο θέμα αυτό του ''ταιριάσματος'' παιδιού και δασκάλου υπεισέρχεται ο παράγοντας τύχη .

Το ''παλεύω'' έναν μήνα τώρα με τον Πέτρο που ''μουλάρωσε '' με την συμπεριφορά της δασκάλας απέναντι σε όλα τα παιδιά! Προσπαθώ να τον μάθω να προσαρμοστεί και σε δασκάλους με τέτοια συμπεριφορά! Προσπαθούσα  να δικαιολογώ τη δασκάλα απέναντί του ,να του δείχνω πως κι αυτή είναι άνθρωπος ,όπως κι εγώ που φωνάζω στο σπίτι καμιά φορά!

'' όμως στο σπίτι είμαστε μόνοι μας μαμά, εκεί μας ντροπιάζει μπροστά σε όλους!''

και σταμάτησε να απαντα στις ερωτήσεις ,γιατί αν έκανε λάθος και τον μάλωνε η κυρία ;

Και η κυρία με καλεί στο σχολείο !

Και εδώ Ελίνα μου ,η άνετη Νάσια δεν ξέρει πώς να φερθεί και πώς να της πει το γιατί ο Πέτρος δεν είναι πια τέλειος ,όπως μου είχε πει πριν έναν μήνα!

Και πάω και κάνουμε μια συζητηση δυο  λεπτών και καταλαβαίνω πως ευτυχώς έχουμε τον παράγοντα τύχη!
Δεν είχε ιδέα για τη απότομη αλλαγή του παιδιού ,νόμιζε κάτι άλλο....
Έχουμε μια δασκάλα που παραδέχεται πως δεν είναι αλάθητη ,δέχεται την άποψη του παιδιού ,ζητάει συγνώμη από αυτό(χωρίς την παρουσία μου ,χωρίς να το ζητήσω εγώ) ,το αγκαλιάζει ,του λέει πως το αγαπά και πως πιστεύει στις ικανότητές του!

Και γύρισε όλα χαρά ο Πεπίτο από το σχολείο σήμερα!

Πιο πολύ είμαι έκπληκτη από την συμπεριφορά του Πέτρου όλον αυτό τον καιρό παρά από τη δασκάλα! Περιμένω την συνέχεια....


Nasia
Nasia

This is a short biography of the post author. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus nullam quis ante maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec.

19 σχόλια:

  1. Αχ μακάρι να ήταν πάντα έτσι! Μέχρι να φτάσεις στο τέλος είχε σφιχτεί η καρδιά μου μην είχατε πέσει σε στραβόξυλο! Ευτυχώς για το παιδί που δεν ήταν έτσι τελικά η δασκάλα!!!
    Καθόλου μην τα χάνεις με τη συμπεριφορά του παιδιού!Φυσιολογική αντίδραση.
    Να ΤΙ ΖΗΜΙΑ ΚΑΝΕΙ Η ΑΠΟΘΑΡΡΥΝΣΗ!!!!

    Και σε ευχαριστώ που το μοιράστηκες όλο αυτό εδώ με την παρέα!
    (και τώρα ξέρω τι θα δουλέψω όταν έρθουν σπίτι Μου ♥)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μόλις σε αποζητούσαν και εγω τα αποθάρρυνα! χαχαχα

      Διαγραφή
    2. κακούργα μάνα!
      "Αφήστε τα παιδιά να έρθουν σε μένα" (έχω πάθει διχασμό ~μην σου πω και τριχασμό ~ προσωπικότητας τελευταία!)

      Διαγραφή
  2. Ευτυχώς που αντέδρασε έτσι! Μπράβο της!
    Είσαι άνετη, αλλά ήταν πολύ δύσκολη αυτή η περίπτωση. Και ο πιο άνετος του κόσμου δε θα ήξερε πως να το πει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και δέκα στους δέκα μου είπαν να πάω να της τα πω χύμα και τσεκουράτα!
      Εγώ σιγοψιθυριστά και χωρίς να αναφερω λεπτομερώς τι ακριβώς από τις λέξεις της φοβήθηκε ο Πέτρος.
      Ελίνα με απογοητεύεις! Εχει πάει 11.40 και δεν εχεις νεα ανάρτηση! Ξεροσφύρι ήπια τον καφέ μου σήμερα!

      Διαγραφή
    2. ε ,τωρα τα θες τα κομπλιμέντα σου!
      Εγω περνάω ευχάριστα με τις αναρτήσεις σου ,μου έγιναν απαραίτητη πρωινή και βραδινή συνήθεια ,φαίνεται άλλωστε από τα σχόλιά μου!

      Διαγραφή
  3. ουφ ευτυχως ειστε τυχεροι!! Καημενε πεπιτο αδικα στεναχωρεθηκες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίδα με τον μεγάλο σχεδόν δεν αντιμετωπίσαμε τίποτα στο Δημοτικό ούτε στη συνεχεια... με τα διδυμα και σε αυτά και σε άλλα παιδιά συνέχεια ακουω διάφορα περιστατικά ,με δασκάλους ή στη σχέση τους με άλλα παιδιά! Δεν ξέρω τι γίνεται πια....
      Μακάρι ο Νικόλας σου να περάσει από το σχολειο το ίδιο ήσυχα σαν τον Θοδωρή!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. ειχα μουλαρωσει και εγω με τη κυρια καιτη τη δασκαλα μου της πρωτης γιατι ηθελε σωνει και καλα να με κανει να κανω το Ο ομικρον απο δεξια προς τ αριστερα
    εγω το αρχιζα απο αριστερα και με ειχε κανει ρεζιλι σ ολη τη ταξη η ανοητη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. με συγκίνησες ασωτούλη ! Τι περνούν μερικές ψυχές!!!!!

      Διαγραφή
  5. Μήπως δεν είναι η τύχη αλλά η συζήτηση με εσένα;
    Γιατί δεν το βλέπεις κι έτσι;
    Σημασία έχει πως όλα πάνε καλά τώρα ναι;

    Φιλάκια πολλά:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όταν έχουμε την τύχη να περιστοιχιζόμαστε από λογικούς ανθρώπους δεν γίνεται να μην πάνε καλά τα πράγματα!
      Φιλάκια Σερενάτα μου!

      Διαγραφή
  6. Πω πω, δύσκολη η θέση σου Νάσια μου!
    Είναι τόσο μα τόσο σημαντικό όταν καταφέρνει η μανούλα να την εμπιστεύεται το παιδί της και να μη φοβάται (το παιδί) να πει το παράπονο του... δεν μεγαλώσαμε έτσι όλοι μας Νάσια μου, ο δάσκαλος ήταν πάντα ο αλάθητος και ούτε που μας περνούσε απ΄το μυαλό να παραπονεθούμε στους γονείς για οτιδήποτε!
    Πολύ πολύ χαίρομαι που όλα πήγαν καλά και αποδείχτηκε πως ο Πέτρος έχει σωστό άνθρωπο για δασκάλα!

    ΑΦιλάκια πολλά και σ' όλα τα παιδάκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. επειδή ειναι ευσυνείδητη και θέλει να προσφερει κάπου παρασύρθηκε από το άγχος της όπως κατάλαβα! Όλα καλά !
      Καλό βράδυ Άιναφετς!

      Διαγραφή
  7. Αν υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να μιλήσουν και να ακούσουν τι λέει ο άλλος, όλα διορθώνονται!
    Είμαι σίγουρη πως όλα θα πάνε καλά από δω και μπρος, γατί πραγματικά η τύχη είναι με το μέρος σας..αν η δασκάλα ήταν "τρεις λαλούν και δυο χορεύουν", δε θα έβρισκες άκρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σκεφτόμουν πόσο τυχερη ημουν με τις δασκάλες και των 3 παιδιών μου....καποιες μητερες παλια ,με τον μεγαλο ήθελαν να αλλάξουν σχολειο για διαφορους λόγους και ζητουσαν και απο εμενα ,για να μην χωρισει η παρεα των παιδιων να κανω το ίδιο! Ευτυχώς που δεν το έκανα ,γιατι ήμουν μικρη και παρασυρομουν ευκολα απο μεγαλύτερες...

      Διαγραφή