Πέμπτη, Φεβρουαρίου 25, 2016

Βαρελάκια γιαλαντζί!


Φόρεσε μπροστέλα (ποδιά παιδί μου ,αμάν) και μαζέψου να μαγειρέψουμε γιουβαρλάκια αλά Νάσιας! Μην στραβομουτσουνιάζεις και θα πίνεις νερό στο όνομά μου με αυτην τη  συνταγή ,ειδικά αν δεν είσαι του αυγολέμονου!


Παίρνεις ένα καθαρό μπολ (  ΠΡΟΣΟΧΗ : όχι αυτό που έχεις για τους εμετούς των παιδιών,ικανή σ'έχω !). Παίρνεις παραμάσχαλα τη Νεα νοικοκυρά (Αργυρω) μαζί με την παλιά ( Σοφία Σκούρα) ,συνδυάζεις , προσθέτεις ή αφαιρείς υλικά και εκτελείς :


ρίχνεις λίγο κιμά (μισό κιλό πολύς είναι) καρότο τριμμένο  ,ρύζι (εγω προτιμω το κίτρινο) μαϊντανό ,αυγό αν θες ,αλάτι ,πιπέρι ,λίγο λάδι ,ψιλοκομμένο κρεμμύδι 

(εκείνη τη στιγμη που θα δακρύζεις,κλάψε και τους αποθανόντες σου ,να τους δείξεις πως τους θυμάσαι ,να σταματησουν να έρχονται στον ύπνο σου!)

Ζυμώνεις και πλάθεις μικρά μπαλάκια ,όχι κοτρώνες!



μετά σε κατσαρόλα ρίχνεις χυμό ντομάτας ,όχι όλο το κουτί ,εκτός και δεν σε βαραινει η ντοματίλα!
Εγω ρίχνω το μισό και μια κουταλιά πάστα ντομάτας ! Ανάλογα τι έχουμε ρίχνουμε και κύβο σε σκόνη ή του ψυγειου ,βοδινό ή λαχανικών ή λίγη νοστιμιά ή τίποτα!

νοστιμιά είναι αυτό ,σε βαζάκι ,μην ρωτάς συνέχεια!

ρίχνεις νερό και υπολογίζεις ίσα που να σκεπασουν μετά τα γιουβαρλάκια και λαδάκι και σιγοβράζεις ένα δεκάλεπτο. Μετά πετάς με τέχνη μέσα τα γιουβαρλάκια ,μην πιτσιλιστείς και σιγοβράζεις μισή ωρίτσα(μπορείς και 20 λεπτά ανάλογα το μεγεθος των γιουβαρλακίων που εφτιαξες)!

 Δεν ριχνω αλάτι ακόμα στη σάλτσα ,γιατί μπορει να εχω ρίξει πολύ στα γιουβαρλάκια ! Όταν φτάσουμε στο μισάωρο ,ρίχνω ρύζι μέσα να βρασει κι αυτο ,να γίνει το φαγητό σαν πιλάφι! Εγω βάζω το κίτρινο και αφηνω πάλι περίπου στα 20 λεπτά!

Ρύζι βάζουμε για συμπλήρωμα και να χορτάσουμε την οικογενεια,δεν βάζουμε πολύ!Μπορείς να μην βάλεις!

Δοκιμάζω προς το τελος και τότε ρίχνω αλάτι και πιπέρι στη σάλτσα!

Αν δω πως έχει αρκετά υγρά με κουτάλα τα αφαιρω σε μπολ και αφηνω λίγα γιατι αναλόγως την ωρα που θα το φτιαξω το ρύζι θα ρουφηξει τα υγρα !Αλλά το εχω φτιαξει πολλες φορές που πια δεν το κάνω νερομπούρμπουλο!

Αν δείτε πως στεγνώνει πολύ προσθετετε απο το ζουμί που αφαιρεσατε ή νερο!

Κάπως έτσι θα είναι στο τελείωμα:

οι φωτογραφίες μου δεν ειναι ότι καλύτερο και με αυτη τη δουλειά θα την κλαιω μια μέρα τη φωτογραφική πάνω απο την κατσαρόλα!

Μετά κατεβάζεις απο τη φωτιά και σκεπάζεις με πετσετούλα για να ρουφά τους υδρατμούς !
κόλπο της πεθεράς μου ,που όταν το πρωτοείδα είπα ''τι βλαχιά ειναι αυτη; Προλαβαίνω να παρατησω τον γαμπρό;''Δεν πρόλαβα...

Και τρως ωραιότατο φαγάκι ,βουτάς και τα ψωμιά σου , τους το μοστράρεις και το βράδυ ή την επόμενη ημέρα !

Μούρλια μού έγινε! Τα βίδεα περιττά!

Nasia
Nasia

This is a short biography of the post author. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus nullam quis ante maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec.

36 σχόλια:

  1. Καλημέρα Νάσια
    Την εκδοχή με το καρότο σαν υλικό
    δεν την ήξερα...αξίζει να δοκιμαστεί
    η συνταγάρα σου

    φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στην Αργυρω Μπαρμπαριγου το έχω δει ,που το βαζει στα αυγοκομμένα,αλλά εγω μερικες φορές βαζω και στα μπιφτεκια τριμμενο ,όπως και στον κιμά για παστιτσιο! Το τρωει ετσι και ο μεγαλος γιος μου ,που σε σουπες κτλ δεν το πλησιάζει!
      Καλό μεσημέρι Ελένη!

      Διαγραφή
  2. Αν και είμαι του αυγολέμονου, άλλο τόσο είμαι και του... γιουβαρλακίου σε κάθε εκδοχή!
    Πολύ μου άρεσε η συνταγή σου και η περιγραφή... άπαιχτη!
    Με το θέμα των φωτο να γράψω και το δικό μου καημό: την πρώτη φορά που δοκίμασα να βγάλω φωτο, από τα διάφορα στάδια του φαγητού, για να ανεβάσω συνταγή στο blog, στραβώθηκα από τους υδρατμούς, παραλίγο να μου πέσει το κινητό στην κατσαρόλα κι έτσι, θεώρησα επικίνδυνο το σπορ (και δεν ανέβασα και τη συνταγή!)

    Η "βλαχιά" με την πετσέτα είναι (σχεδόν) με ξένισε κι εμένα όταν το πρωτοείδα, αλλά έκτοτε το έχω εφαρμόσει σε αρκετές περιπτώσεις!

    Καλή σας όρεξη, καλό μεσημέρι και φιλιά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το είχα κι εγώ αυτό το πρόβλημα και τραβαω την κατσαρολα απο την φωτιά!
      Αργω στη δουλειά μου ,αλλα τι να κάνω που έχουμε και την Ελίνα που δεν ξέρει τι εστί κατσαρόλα!
      Για να πω και την αλήθεια ,οταν βλέπω συνταγές και μου παρουσιάζουν τα υλικά και στο τέλος μια φωτογραφία με το πιάτο λες και θα το σερβιρω στο βασιλιά ,που δεν καταλαβαινω αν ειναι δική τους ή όχι ,έχω λίγο τα νευράκια μου!

      Ή δεν λένε λεπτομέρειες! Εγώ είμαι 43χρ.και εδώ και δυο χρόνια ξεκινησα να φτιαχνω κουλούρια!Πάω να βάλω σόδα στην πορτοκαλάδα ,που έλεγε (δεν μου έλεγε πάνω απο το μιξερ ,καμια πληροφορία) και φουσκωνει αμέσως ,χυνεται παντού ,ακόμα το θυμάμαι και κλαίω!
      Πες το χριστιανή μου υπάρχουν και άσχετοι!
      Φιλάκια Living 'n' Love!

      Διαγραφή
  3. Α! επιτέλους ν' ασχοληθούμε και λίγο με το στομάχι μας! (αρκετά με το πνεύμα μας!) :-P
    Επειδή χρόνια τώρα δεν τρώμε κρέας, κάνω τα γιουβαρλάκια μου με κιμά σόγιας και κανείς δεν καταλαβαίνει τη διαφορά (και βάζω και καρότο και πολλά μυρωδικά στο κιμά για πιο πολύ γεύση)!
    Ποδιά δεν φοράω ποτέ, έχω μάθει να προσέχω, ειδικά και γενικά!

    Πάω να φάω τώρα την ρεβιθάδα μου, γιατί μου άνοιξες την όρεξη!

    ΑΦιλάκιαααααααααααααααα νοστιμότατα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν εχω δοκιμασει σόγια ποτέ! Η κολλητη μου την τρώει χρόνια και μια φορά δεν με κάλεσε!Το γραφω να το δει να φιλοτιμηθεί ,σα δεν ντρέπεται!
      Κι εγω προσέχω ,οι σάλτσες δεν με συμπαθούν!
      Καλή χώνεψη!

      Διαγραφή
  4. σου έχω πιο απλή (ξανά) βάζω λίγο νερό στην χύτρα μαζί με λάδι και τοματάκι ψιλοκομμένο μόλις πάρει βράση ρίχνω μέσα τα γιουβαρλάκια, την κλείνω και τα αφήνω 15 λεπτά.. τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στη χύτρα;;;; Εγώ γιατί δεν τα σκέφτομαι αυτά;
      Πρέπει να βρω μια συνταγη να σε νικήσω !

      Διαγραφή
  5. Καλά δεν σε προλαβαίνω εσένα και όχι τίποτα άλλο χάνω και το γέλιο της ημέρας !!! Δεν τη γνωρίζω αυτή τη συνταγή , μάλλον θα τη δοκιμάσω αλλά χωρίς πετσέτα εμένα δεν μου το έμαθε η πεθερά .. τώρα εκεί που ήμουν που να με βρει !!!Άσε που έχω και μια χαρά με τα διαλυτικά που έμαθα !!Αλλά διαλυτικά και τόνο μαζί...πως ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πατάς δεξί Δεξί Alt και ;
      Δηλαδή πατάς ταυτοχρονα το δεξι Alt με το πληκτρο στα δεξιά που εχει το ερωτηματικό(και απο πανω ,το ιδιο πληκτρο εχει τις ανω κατω τελειες :
      Το λεει και η νοικοκυρα απο πανω σου! Οχι η Ελίνα ,προς θεού,την Τζίνα κοιτα!

      Διαγραφή
    2. .. λέω εγώ για τα διαλυτικά και τις άνω κάτω τελείες;..
      τί ακούω Θεέ μου!!

      Διαγραφή
    3. χαχαχαχαχα ετσι που το εγραψα...γιατην συνταγη εννοούσα τα λες ,όχι για τα διαλυτικα!

      Διαγραφή
  6. Μπροστέλα ! αχαχα! Τι μου θύμισες!

    Εγώ κυρία μου δεν τα τρώω ένεκα του ρυζιού! Η μαμά δεν δέχεται να βάλει καστανό, η αφεντιά μου δεν δέχεται να κάνει ολόκληρη κατσαρόλα για ένα άτομο, οπότε διαβάζω εσένα και χαζεύω τις φωτογραφίες! Περιμένω πότε θα μας δείξεις τη φωτογραφική μηχανή γιαλαντζί!

    υγ: Τέλεια η παρουσίαση!

    υγ2: Τα τοστάκια ρολλάκια μου σήμερα έκλεψαν την παράσταση! Θα τα έκανα ανάρτηση γιατί όλοι μου ζητούσαν τη συνταγή αλλά δεν έβγαλα φώτος! Κάπου είχα μία σε ένα αρχείο... Αν τη βρω θα κάμω κι εγώ συνταγοανάρτηση !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. η μάνα μου τη λεει έτσι και την κοροϊδεύουμε...
      Πρέπει να βγούμε να μου τα πεις από κοντά!Βάλε και τη συνταγή να γελάσουμε....εεεε συγνώμη ,να σε αποθεώσουμε ήθελα να πω!

      Διαγραφή
  7. Ωραίο φαίνεται. Θα το δοκιμάσω. Αυγολέμονο τα έκανα μέχρι τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το λέει και η Τζίνα παραπάνω ,που είναι μεγάλη νοικοκυρά ,θα το έχεις καταλάβει! χαχαχαχα
      Μου αρεσουν με το αυγολέμονο ,αλλά όχι στα παιδιά ,χωρια που δεν μου πετυχαίνει πάντα Γεωργία.
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
    2. πσσσστττ! σου και εγγυημένο τρόπο να σου πετυχαίνει πάντα μα ΠΑΝΤΑ το αυγολέμονο.. ασήμωσε να σε πω!! :p :p :p

      Διαγραφή
    3. λέγε γιατί έτοιμη την εχω μια αναρτηση για πάρτη σου!
      Εχω στοιχεία ,όχι αστεία!

      Διαγραφή
    4. με απειλείς;... ΟΧΙ ΠΕΣ ΜΟΥ με απειλείς;
      να την κάνεις κυρά μου την ανάρτηση, φέρε και στοιχεία να δω τί θα πεις, αλλά αυγολέμονο δεν θα σου πετύχει στον αιώνα τον άπαντα!!!!

      Διαγραφή
    5. θα ανοίξω ιστοσελίδα και φόρουμ εναντίον σου!Το κατεχω καλά το μπούλινγκ εγω!
      Και κάποτε θα ξεχαστεις και θα το πεις στο
      http://www.edityourlifemag.gr/2016/02/piroski-ta-agapimena.html
      Θα το μαθω!

      Διαγραφή
    6. με το μίξερ ; Το κανω κι ετσι..
      τωρα καπου ειδα για κορν φλαουρ μέσα στο λεμόνι ,που μετά χτυπάς το αυγο και μετα ριχνεις το ζωμό.Μου εγγυάται επιτυχία και θα το κάνω ,να σου μπω στο μάτι!

      Διαγραφή
  8. Αααααααα, έτσι τα έφτιαχνε και η συχωρεμένη η πεθερά μου! Και τα έμαθα κι εγώ. Από την Άνοιξη μέχρι το Φθινόπωρο έτσι τα φτιάχνω. Τον Χειμώνα τα φτιάχνω αβγολέμονο. Μη με ρωτάς γιατί. Μάλλον με βοηθάει να ξεχωρίζω τις εποχές! Ή ίσως επειδή έτσι συνήθιζε κι η πεθερά μου.
    Καρότο δεν βάζω. Δεν έβαζε ούτε εκείνη. Αλλά τώρα που είδα τη συνταγή σου, θα βάλω την επόμενη φορά!
    Μιλ μερσί, διότι έλεγα αύριο ρεβίθια, το Σάββατο τι; Γιουβαρλάκια με καρότο αλά Νάσια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. το αυγολέμονο το ζητάει ο χειμώνας.
      Να, ειδες που κολλαει το μυαλό μερικές φορές !Για Σαββατο σου εχω σούπερ συνταγη!Ασήμωσε να σε πω(πήρα μαθηματα απο την κυρία Τζίνα)
      Καλημέρααααααα!

      Διαγραφή
  9. Έτσι τα φτιάχνω κι εγώ πάντα, χωρίς το καρότο όμως...το αυγολέμονο είναι πια παρελθόν για μένα από τότε που ανακάλυψα πως τα αυγά με πειράζουν..
    Αν και αποφεύγω τις νοστιμιές και τον πελτέ...βάζω χυμό ντομάτας και τη νοστιμιά τη βάζει το ταλέντο μου...χαχα, γελάσαμε πάλι!
    Καλέ πείνασα πάλι...μπα σε καλό μου!
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η σουπερ συνταγή για Σάββατο δεν θα σου αρεσει τότε!
      Τίγκα στο αυγό!
      Να πεις στο Ταλέντο σου να γίνουν φίλοι με αυτο του Πέτρου!
      Καλημέρααααα!

      Διαγραφή
  10. Καλώς αε βρήκα Νάσια, μα τι ώραια που τα λές...διάβαζα και γελούσα! Η αλήθεια είναι πως δεν έχω φάει ποτέ κόκκινα γιουβαρλάκια, φαίνονται πολύ ωραία πάντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σε ευχαριστώ Αθηνά μου!Εδω μόνο γελάμε!
      Καλό ΣΚ να έχεις!

      Διαγραφή
  11. ααα μ αρεσουν πολυ αυτα!
    καλοφαγωτα και ευχαριστουμε

    καλο σκ να εχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πάρε με στο τηλέφωνο να ακούσεις τη φωνή μου♫ ♪ ♫ ♫ ♪

    Καλά ! Πιο σοβαρά σε θέλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ποποο..... παναγιαα μουυ!!!!!! η φωτογραφιεςς μιλανεε... κατευθειαν στο στομαχιι σου... δλδ ..βραδιατικαα τι περναωωω?????? πολλα φιλακιαα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μα τι θα κανω με σενα και την κολιτή σου; δεν ας προλαβαίνω λέμε..(μην βλέπεις λαθη και τονους..τόσσα χρονια δεν τα μαθα τωρα θα το κάνω;) το φαγακι θα το κανω παντως Νασια μου και μονο για την μοναδικοτητα της συνταγής.. χι.χι.. μην το παρεις πάνω σου.!! κοιτα να δεις τι μαθενει ο ανθρωπος όσο μικραίνει.. δεν τα ηξερα τα γιουβαρλακια τα κοκκινιστα... κατωχειρώνεται η συνταγή στο ονομα Νασια..!!!φιλί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Ήρθα να δώσω αναφορά. Τα έφτιαξα χθες. Πολύ νόστιμα και λιγότερος μπελάς από το αυγολέμονο. Θα τα ξαναφτιάξω.
    Γεωργία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Γεωργία!
      Ετσι να μου δίνεις αναφορά χαχαχαχα
      Καλημέρα! Φακές σήμερα!

      Διαγραφή
  16. Βρε ποια βίδεα; Και μόνο για το κείμενο, τα γιουβαρλάκια σου άξιζαν τον κόπο! Εγώ κάνω και κάτι ακόμα, που είναι υγιεινό, αλλά χρήσιμο: βάζω 1-2 κουταλιές κουάκερ και γίνεται πηχτή η σαλτσούλα :) Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ωραία και αυτή η σκέψη !Αν και με το ρυζι πήζει ,αλλά για όσους δεν βαλουν και τρώνε κουάκερ τέλειο μου ακούγεται!
      Καλό μήνα Πέτρα!

      Διαγραφή