Σάββατο, Οκτωβρίου 08, 2016

Γραμματική αναγνώριση λέξεων Δημοτικού,για αρχάριους.

Καλημέρα φίλοι μου !Χάθηκα κι εγώ τελευταία ,όπως οι περισσότεροι όπως διαπιστωνω , αλλά έχω τις δικαιολογίες μου ,τις οποίες θα αναφέρω μετά αποδείξεων αργότερα.

Τώρα είπα να γράψω ένα κολπάκι για την γραμματική αναγνώριση λέξεων στο ουδέτερο γένος ,για παιδάκια που βρίσκονται στην Γ' και Δ' Δημοτικού .

Αφορμή μού έδωσαν τα τηλεφωνήματα που δέχτηκα από τη μισή τάξη των διδύμων την εβδομάδα που μας πέρασε ,από μαμάδες για να τις βοηθήσω με κάποιον τρόπο να αναγνωρίζουν την πτωση στην οποία βρίσκονται κάποιες λέξεις στο ουδέτερο γένος ενικού αριθμού
Ελπίζω να βοηθηθούν και όσοι ψάχνουν στο διαδίκτυο για το πώς θα βοηθήσουν τα παιδιά τους.

Φυσικά ,όλοι γνωρίζουμε πως για να βρούμε την πτώση ,αρκεί να ξέρουμε πώς θα βρούμε το υποκείμενο ,το αντικείμενο ή το κατηγορούμενο. 


Όμως  είναι αρκετά τα παιδιά που μπερδευονται να τα βρουν ή όπως στη δική μας περίπτωση ακόμα δεν έχουν μάθει το κατηγορούμενο και τους ζητήθηκε να κάνουν γραμματική αναγνώριση της λέξης :  ''το''  στην πρόταση : '' είμαι το νερό'' 

Οπότε κάνουμε το παρακατω κολπάκι : 

Αντικαθιστούμε το ουδέτερο ( το νερό ) με οποιαδήποτε άλλη λέξη σε αρσενικό ή θηλυκό γένος:

π.χ  είμαι η θάλασσα  ,είμαι η γάτα ,είμαι ο Θανάσης  

και παρατηρούμε πως  χρησιμοποιήσαμε Ονομαστική σε αυτήν την αλλαγή ,άρα και το ''το'' είναι σε πτωση Ονομαστική ουδετέρου 

Είχαμε την πρόταση : ''είμαι το γάργαρο νερό που κυλάει...'' να αναγνωρίσουμε επίσης τις λέξεις: 

''γάργαρο '' , ''νερό''  και κάνουμε το ίδιο και ας μην βγαίνει νόημα στην πρόταση κάποιες φορές:

'' είμαι η άγρια γάτα που κυλάει...''  , ''είμαι  ο χιονάνθρωπος που κυλάει... '' και πάλι βλέπουμε πως μας βγαίνει Ονομαστική ,οπότε  οι λέξεις '' γάργαρο και νερό'' βρίσκονται στην Ονομαστική.

Στην  πρόταση : ''τα παιδιά αγαπούν το παγωτό ''  , αντικαθιστούμε '' το παγωτό'' και λέμε :

'' τα παιδιά αγαπούν την γάτα ''  ,''τα παιδιά αγαπούν τον ήλιο'' κ.τ.λ ,οπότε έχουμε Αιτιατική πτώση

Αυτό είναι ένα κολπάκι για μικρά παιδιά που καλό είναι να εξασκηθούν ταυτόχρονα στο να βρίσκουν το Υποκειμενο ,Αντικείμενο ,Κατηγορούμενο με τον τρόπο που όλοι ξέρουμε .Κι αν δεν ξερετε ,θα τον μάθετε στο σχολείο ...φαντάζομαι και ελπίζω .

ΥΓ : Κουμπάρα μην τολμήσεις να μου τηλεφωνήσεις ,δεν δύναμαι να το εξηγήσω καλύτερα και απλούστερα!
Σας έκανα ξεφτέρια ε !!!!

Nasia
Nasia

This is a short biography of the post author. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus nullam quis ante maecenas nec odio et ante tincidunt tempus donec.

23 σχόλια:

  1. Παίρνεις άριστα....ασυζητητί

    φιλάκι γλυκό ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραίο το μπλουζάκι!
    Μπράβο ρε Νάσια! Οι μαμάδες θα σ' ευγνωμονούν γι αυτή την ανάρτηση.
    Ερώτηση: Στην Πέμπτη Δημοτικού τι κάνουν δηλαδή;
    Αναγωγή των μορφολογικών σχηματισμών σε γλωσσολογικά μοντέλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αναλόγως το επίπεδο της τάξης (δηλαδή αναλόγως πόσα διδακτορικά εχουν οι γονείς των παιδιών ,γιατι αυτοί βγαζουν το φιδι απο την τρύπα) αυτά τα ξεκινούν και από τα τέλη της Β'Δημοτικού.
      Αφού έλεγα στον μεγάλο γιο μου ,πως φέτος τα μικρά διαβάζουν περισσότερο από αυτόν ,όταν έδινε πανελλήνιες!
      Καλή σου μέρα Μαράκι! ( γέλασα πάρα πολύ με το σχόλιό σου και ήταν και βράδΥΥΥΥΥΥΥ χαχαχα)

      Διαγραφή
  3. Δώσε μας τα φώτα σου για το Δημοτικό Νάσια μου, κι εγώ θα δώσω όποτε θες, τα φώτα μου για το Γυμνάσιο! χαχαχα.
    Σε νιώθω, ο μικρός μου πάει Δ' Δημοτικού φέτος και έχουμε ακριβώς αυτά!
    Φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ματίνα μου κι εγώ φιλόλογος είμαι ,αλλά όποτε μπορούμε ας αλληλοβοηθηθούμε!
      Και τα δικά μου Δ'Δημοτικού πάνε . Εχω δηλωσει αναπληρωτρια σε όλη την Ελλαδα, περιμενω την Γ'φάση και αυτά παρακαλάνε να με πάρουν γιατί
      '' εκεί που θα σε πάρουν σίγουρα θα μας βάζουν λιγότερα'' λένε.
      Καλη σου μέρα!

      Διαγραφή
  4. Καλώς την!
    Εύχομαι όλα να πήγαν "κατ' ευχήν" και να μη μας χαθείς και πάλι!
    Είμαι σίγουρη πως οι μαμάδες και όχι μόνο (δλδ και οι άσχετοι/ες) θα ευγνωμονούν για τις πολύτιμες οδηγίες σου!
    Καλή συνέχεια στη σχολική χρονιά και πολλά μαγικά ΑΦιλάκια στα μωρά σου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναλόγως πώς θα κυλήσει κι αυτός ο μήνας ,μπορεί να μετακομίσω με βάρκα την ελπίδα ...
      σε ευχαριστούμε Άιναφετς ,χτες σε μελετούσαν τα μικρά!

      Διαγραφή
  5. Όχι Νάσια. Θα διαφωνήσω. Στην πρόταση : "τα παιδιά αγαπούν το παγωτό", αντικαθιστούμε το "αγαπούν" με τη λέξη "δίνουν", αφαιρούμε το "το" και συμπληρώνουμε "στην Αρτίστα". Οπότε έχουμε την πρόταση: "τα παιδιά δίνουν παγωτό στην Αρτίστα"!
    Και τώρα, ήσυχη πια, μπορώ να σε αφήσω να συνεχίσεις να βοηθάς γονείς και μαθητές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν έχω λόγια! Αφού κάθισες και διάβασες γραμματική δημοτικού σου χρωστάω 10 κιλά οικογενειακό παγωτό!
      Φιλάκια !

      Διαγραφή
    2. Μήτσοοοοοο, άσε ότι κάνεις κι ετοιμάσου! Φεύγουμε για Πύργο!

      Διαγραφή
  6. καλο το κολπο.. θα το χρειαστουμε αργοτερα εμεις... Τις αποδειξεις που εισαι χαμενη τοσο καιρο.. να μην ξεχασεις να μας δειξεις!!! φιλια πολλα Νασιουλα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μην αγχώνεις τη ράιτε(ρ)!!!
      Καλημέρα Ελπίδα!

      Διαγραφή
  7. Όλο κολπάκια μου είσαι ζούπερ μαμά!
    Το μπλουζάκι όλα τα λεφτά!!!
    Μάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νιώθω έτοιμη για το δημοτικό!!
    Το έμαθα το μάθημα κυρία!!
    Εγώ θέλω σοκολάτα...το λέω γιατί η Αρτίστα παραπάνω πήρε παγωτό!
    10κιλη παρακαλώ να είναι!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ειλικρινά έχω πάνω απο 10 σοκολάτες κρυμμενες στο σπίτι !Θα σε τακτοποιήσω κι εσενα καταλλήλως!
      Καλημέρα Μεμαρία!

      Διαγραφή
  9. Νάσια μου!!! Κρατάω την ανάρτησή σου για αργότερα που θα μας χρειαστεί! Που είσαι βρε κοριτσάκι μου γλυκό; Μου έλειψες πολύ! Γύρνα πίσω και δεν θέλω εξηγήσεις!!! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α ,μα τι διακριτικό κορίτσι! Εύγε! Εγω είμαι σαν την Ελπίδα! Όλα να τα ξέρω!Φιλάκια Κλειώ μου !

      Διαγραφή